U kunt zich telefonisch aanmelden of nadere inlichtingen vragen op telefoonnummer (020) 753 18 88. Het kan zijn dat u eerst een voicemail krijgt. Als u inspreekt, wordt u binnen enkele dagen teruggebeld. Ook is het mogelijk om een bericht te sturen naar
info@prinspsychotherapie.nl
Ik werk inmiddels niet meer met een wachtlijst voor de intake. Dat houd in dat na telefonisch overleg er een intake afspraak gemaakt kan worden of niet. Individuele behandeling kan over het algemeen binnen een maand na intake starten. Wanneer deelname in een groep gewenst is, kan de wachttijd langer zijn.
Wanneer u de wachttijd te lang vindt, kunt u altijd uw zorgverzekeraar vragen om wachtlijstbemiddeling. Uw zorgverzekeraar kan u ondersteunen, zodat u binnen 4 weken vanaf uw eerste contact met een zorgaanbieder een intakegesprek elders krijgt en dat binnen 10 weken vanaf de intake de behandeling plaatsvindt.
Om in aanmerking te komen voor behandeling is een verwijsbrief nodig van de huisarts, medisch specialist of bedrijfsarts.
Na aanmelding vindt er op korte termijn een eerste intakegesprek plaats.
Voor dit intakegesprek vult u het aanmeldformulier en de vragenlijst bij intake in en mailt dit uiterlijk twee dagen voor de afspraak naar info@prinspsychotherapie.nl
Op de afspraak neemt u de verwijsbrief van uw arts mee.
De intakeprocedure bestaat uit twee intakegesprekken en een adviesgesprek.
In de intakegesprekken probeer ik een completer beeld te krijgen van uw klachten, uw persoonlijke geschiedenis, uw motivatie en de mogelijkheden en het doel van de behandeling. Vervolgens geef ik u in een adviesgesprek een behandelvoorstel. In overleg met u wordt een therapievorm en behandeldoel gekozen.
De behandeling zelf bestaat uit één therapiegesprek van 45 minuten per twee weken. In het geval van relatie- of gezinsgesprekken kan de frequentie lager liggen.
De duur van de behandeling varieert. De psychotherapeut zal na de intakeprocedure met u bespreken hoe lang de therapie vermoedelijk zal gaan duren. In het algemeen varieert de duur van de behandeling van een half jaar tot enkele jaren.
De praktijk biedt geen 24-uurs bereikbaarheid. Bij crisis kunt u zich wenden tot de huisartsenpost van uw huisarts of de GGZ crisisdienst: (020) 788 53 33.
Indien u een klacht heeft, kunt u dit melden tijdens de behandeling. Wanneer we er niet samen uitkomen, kunt u zich wenden tot de LVVP ('Hoe te handelen bij klachten over uw behandelaar').
Regelmatig vindt evaluatie plaats over voortgang, tevredenheid en behandeldoelen. Zo nodig worden behandeldoelen bijgesteld. Bij het begin en eind wordt in ieder geval een vragenlijst afgenomen om te meten of er verbetering van klachten heeft plaats gevonden (de Routine Outcome Monitor ROM). Aan het eind van de behandeling wordt u gevraagd een klanttevredenheidsvragenlijst in te vullen.